The Lord of the Rings(tm), The Battle for Middle-earth(tm):
===============================================================Version 1.03 - November, 2005
Általános:
--------
• Darkness and Freezing rain több idő alatt töltődik újra(5 perc) mint amennyi ideig hatnak(3 perc)
• Cloudbreak újratöltődési ideje 6perc 15mp
• Idézett Elfek időtartama csökkentve (2 perc 3 percről)
• Idézett sasok időtartama csökkentve (1p30mp 2 percről)
• Balrog gyorsabb szárnynyitás-felszállás animációt kapott(0.7mp 1.7mpről), kiegyenlítendő a holtak vs balrog harcot
• Balrog észrevehetően ellenállóbb a varázslatokra Lightning Strike (80% sebez a 100%ból)
• holtak sebzése a Balrog ellen csökkentve (hozzávet. 30%-a az eredetinek)
• Balrog ostora mostmár légi egységet is tud támadni, újratöltődési idő növelve(30mp from 5mp), sebzés jelentősen növelve(1 ostor = halott sas, 1/3ad elete a nazgulnak, fél élet lvl5 fehér Gandy), a hősök mostmár borulnak az ostortól
• Balrog ostor támadásnak mostmár van egy speciális sebzés többszörözője(x15) ami képessá teszi hogy „túlcsordítsa” (kikapcsolja) gandi buborék pajzsát és a full hp-s lvl10 fehér varázslót 40% életre sebezze. Halálos sebzés, ha gandit valamilyen varázslat közben éri.
• Balrog kevesebb sebzést kap a sasoktól(40% 100%ról)
• Minden gyalogos Forged Blades sebzés másodpercenként 1/3-al csökkentve lett
• Minden alap gyalogos ellenállóbb a speciális sebzésre(Pika, TowerG, Elven, Rhun). Most 29%/20% (50%/40%ról).
• Alap gyalogos nehéz páncél tűz elleni sérülése kissé emelkedett (20% 0%ról)
• Catapult,(gondori is)(60% 100%ról) és ballista (50% 100%ról) ellenállóbb az entek sebzésére
• FoD (mordor, isen) Castle Towers alap sebzését növelték(25 20ról)
•Lovasság végső egyensúlya: Howl Warg > HS Knights > Rohirrim > Wargs > Knights ~= Rohirrim (HS = Horseshields) FU Knights > FU Rohirrim > FU Wargs (FU/Full Upgrade = Horseshields+Forged Blades+Heavy Armor)
• Minden kombinált egység specialis bónuszokat kap: +10% sebzés, +10 páncél a kardos+íjász, +20% páncél a kardos+lovasság és 120% sebzés a pika+íjász vagy pika+kardos komboknak.
• FoD's kinti mészárszékek ára csökkentve(300 350ről) és hasonló mennyiségű pénzt biztosít mint egy lumber 4 munkással (220 150ről) (credit percenként). Hamarabb lép level2 szintre(6 perc), 2szint megfelel egy lumbernek 6 munkással(255 cpp). 3szinten, (23perc alatt éri el), 270 credit per perc.
• Outpostok (kiegészítő bázis) Citadelje új modellt kap és elfoglalható (értsd íjászok stb. vihetők bele!? – Én véleményem), ára csökkentve(600 800ról). Új mordor outpostot elfoglaló hordák láthatóan és a tetejükön, előnyt kapnak az aurától, de meghalnak ha az outpostot lerombolják.
• Outpost Citadellek élete érezhetően csökkentve lett(2700 4000ről), nem lehet beléjük lépni ha javítják
• Farkas üregek 2 ládát dobnak ki 120•160 arannyal(150-250ról) és a Troll barlangok 4 ládát adnak 150-180 arannyal. Teljes pénz 280 arany egy farkasüregből és 660 arany egy troll barlangból.
• Neutral(senkivel sincs) farkasok többet sebeznek épületeken(33% 10%ról)
• Neutral farkasok többet sebeznek citadellek ellen(90% sebzés vs 33%)
• Neutral Trollnak nagyobb őrzött területe van(375 350ről) (nemlehet ledobálni hobbittal!? – én véleményem)
• Creep barlangok sérülékenyebbek a lovasság (crush) ellen(56%sérülést kapnak 50% helyett. Ez gyakorlatban az jelenti hogy 10nél kevesebb ütés egy upgrade nélküli lovagtól vagy rohir lovastól hogy leomoljon.
Isengard:
---------
• Warchant (kántálás) újratöltődési ideje emelkedett 2p15mp (2percről)
• A palantír +15% sebességet ad a lovasságnak, íjászoknak(beleértve kombokat), hősöknek és ballistáknak ha a palantír középső területén álltak. 2p40mp újratöltődés, 35mp hatás.
• Sarumán tűzlabdája és Lurtz „cripple” nyilának pontossága és hatótávolsága emelkedett(280 vs 250)
• Saruma'n leadershipje csökkent. most +30% páncél, 200% tapasztalat, félelem ellenállás(150% sebzésről, +50% páncélról)
• Saruma's maxélete 10%-ot emelkedett (1100 1000ről) és a féregnyelv töltődési ideje csökkent(1.2perc 2percről)
• Lurtz Leadershipjének sebzésre gyakorolt hatása csökkent(+60% +100%ról)
• Uruk•Hai nehéz páncéllal mostmár sérülékenyebb a crush (lovas) sebzésre(60% 50%ról)
• íjászoknak hosszabb „előretámadási-idejük” van(730milisec 500msről)
• Pierce típusú sebzése az íjászoknak vs lovasság csökkentve lett 30%al
• Pikák vágás elleni sérülékenysége(123% 100%ról nehéz páncéllal) és tűz elleni sérülékenység(100%/75% 60%/15%ről, páncél nincs/páncéllal) növekedett
• Farkaslovasok ára csökkent (760 800ról), és életük visszatöltődik ha nem harcolnak-( 30mp után kezd visszatöltődni, 2 mp minden 2pont életért)
• Wargok üvöltése 160% sebzést ad (150%ről) 29mp-re (35mp helyett)
• Wargok üvöltésének új aura jelzése van illetve a nehéz páncélnak is új (fekete) szine van hogy mindig meglehessen állapítani a jelenlegi erejüket. • farkasok Forged Blades-el kisebbet sebeznek(80 90ről)
• Berserker építési ideje csökkent(13mp 20mpről)
• Berserker most érezhetően nagyobb sebzést kap a pierce típusú ellenfelektől (pl. haradrim) (115% 100%ról)
• Ballista Mesterséges intelligenciája és mozgása javítva
• Ballista érezhetően ellenállóbb a tűznek(25% 50%ról) és ostromgépeknek(33% 50%ról)
• Ballistáknak gyorsabb tüzelési ideje van(7mp újratöltés 8mp helyett)
Rohan:
------
• Idézett entek 6pontba kerülnek (8ról)
• Zöld mező mostmár csak 2 pontba kerülnek (3 pont helyett)
• Néhány rohan hős képesség(blademaster,shieldmaiden and glorious charge) többé nem semlegesíthető dermesztő esővel
• Glorious Charge (dicső roham) újratöltődési ideje emelkedett(1p45mp 1percről), sebzése csökkent(130% 200%ról)
• Eowyn lóval kezd
• Gimli rank-5-ös képességének - slayer – újratöltődése emelkedett(1p30 1p)
• Gimli balta dobásának újratöltődése több idő(40mp 30mpről), tartalmaz némi splash sebzést, fele olyan erős hősök ellen
• Aragorn, Legolas és Gimli most 5 command pointba (ami jóknál 200) kerülnek egyenként
• Aragorn Blademaster időtartama érezhetően csökkent(25mp 30mpről)
• Aragorn holtak seregének rövidebb tartama van(32mp 45mpről)
• Aragorn gyorsabban támad és 1/4ed rész splash sebzést is tartalmaz a sebzése, blademaster sebzésnövelése csökkent(+50% +100%ról), ára emelkedett(3500 3000ről), sérülékenyebb a varázslatokra(100% 75%ról)
• Aragorn újraélesztése is több reagálva a megemelkedett alapárra
• Aragorn, Legolas és Gimli szintlépéséhez 7es szint felett több xp kell (1100/1500/2000 vs 900/1100/1500)
• Legolast nem lehet ezentúl egyetlen istarival megölni
• Legolas duplanyiának 30% sebzés bónusza van Gandalf ellen, újratöltődése hosszabb (45mp 30mpről)
• Eomer többe kerül(1400 1200ról), lándzsa sebzés csökkent(280 400ról), kisebb splash fél sebzéssel, lándzsa újratöltődés sokkal gyorsabb(25mp 60mpről) és a kezdetektől elérhető
• Eomer Lovas leadershipje Rank 4en, kevésbé növeli a sebzést(+60% +100%ról)
• a parasztokon átgázoló lovasok, trollok nagyobb sérülést szenvednek el
• Rohirok kevesebb command points-ot foglalnak (15 20ról)
• Rohirok támadásának újratöltődése emelkedett(750ms 1mpről, sebzés per mp= 53 40ről)
• Rohirok ellenállóbbak a splash sebzésre(90% 100%ról)
• Rohirok 10%al hatékonyabbak farkas lovasok ellen(képesek legyőzni 1 csapat farkast ha nem üvöltenek)
• Rohirok HorseShieldel és Nehéz páncéllal ellenállóbbak a varázslatokkal szemben(80% 100%ról)
• Horseshield kevesebb pierce-ellenállást ad a Rohiroknak (30% sebzést a 20% helyett). Nehéz páncél és nehéz páncél+pajzs változatlan marad.
• Yeoman íjászok alap sebzése sokat nőtt- 32 pierce (10ről) és 37 tűz(15ről) – de újratöltés emelkedett 2.5mp
• Yeoman íjászok 15%al gyorsabbak. Crush-revenge damage(a rajtuk átgázoló lovak szenvedik el szerintem) (15 10ről) és építési idő(33mp 30mpről) emelkedett
• Elfek hatótávolsága csökkent(270 420ról)
• Elfek több pierce sebzést szenvednek el nehéz páncélban(60% 40%ről) és 100%/20% tűz sebzést (30%/0%ról)
• Elfek karddal újra slash sebzést csinálnak mint az 1.01ben, sebesség csökkenés formációban kisebb(-25% -40%ról).
• Elfek nehézpáncéllal ellenállóbbak az URUK(55% 60%ról) és specialist (23% 30%ról) sebzéssel szemben, Crush sérülékenység érezhetően emelkedett(90%/65% 50%/50%ról), crush revenge sebzés feleződött.
• Treebeardnek nagyobb a hatótávolsága(600 500ról) és a sebzése mikor sziklat dob (520 400ról)
• Treebeardnek új aura effektje van
• Treebeard leadershippet ad az enteknek, növeli a páncéljukat 50%al, sebességüket 25%al és a szikla dobás hatókörzetét 10%al
• Treebeard felbőszítettség ideje csökkent(1p30mp 2p30mp-ről)
• Entek crush sérülékenysége csökkent (40% 80%ról)
• Standard Entek élete csökkent (1700 2000ről) – vedd figylembe hogy szirszakáll leadershipjével 2500 körül van a hpjuk
• Rohir íjász csak 28% sebzést csinál az anti-lovas egységek ellen(Tower Guard, Soldiers of Rhun, Elven Warrior and Pikemen), és kevesebb sebzést trollok és drummer trollok ellen(56% 100%ról). Crush resistance emelkedett(80%/30% 100%/40%ról)
• Rohir íjászok sérülékenyebbek a pierce sebzésre (130%/50% 100%/40%ról, páncéllal/nélküle) és tűzre(100%/80% 50%/0%ról)
• Archery range experience requirement reduced - only three yeomans needed to rank up
• Rohan Walls health reduced (4000 from 5000)
• Rohan Gate more resistant to magic damage (120% from 300%)
• Istállók sokkal hamarabb lépnek szintet(1800xp 3000xp helyett)
• Armory ára most 1400
• Minden Rohan upgrade 45mp alatt fejlesztődik ki(30mp helyett)
• Forged Blades előállítási költsége nőtt(350 300ról)
• Heavy armor előállítási költsége (250 300ról)
Gondor:
-------
• Rohir szövetségesek időtartama csökkent és újratöltődési ideje nőtt(1m15s/4m 3m/5m30sról), 4 csapatot idéz 5 helyett
• Gandalf 300 hpt kap ha fehér lesz 500 helyett(alap 1200), 10 command pointba kerül
• Gandalfnak 7. szint felett több xp kell szintlépéshez (1400/1900/2500 from 1100/1500/2000)
• Gandalf világok ereje varázslatának újratöltődési ideje emelkedett(4m30s/9m 3/6mról, fehér/szürke)
• Gandalf villámló kard sebzése érezhetően csökkent kapuk ellen, mostmár 10es szint kell hogy betörje rohan kapuját
• Gandalf Istari fény kevesebb sebzést okoz a Witchking ellen(180% sebzés 200% helyett)
• Gandalf buborék pajzsának páncél növelő hatása csökkent(+99% +200%ról) hogy egy páncélozott gandit is lehessen ostorozni
• Faramir 3as szinten kezd (lóval), leadership 5ös szinten, +50 páncél és félelem ellenállás egy kisebb körzetben (120 200ról)
• Faramir nyilának alap sebzése nőtt(400 300ról), újratöltődési idő nőtt(45s 15sec ről), csökkent az ereje a witchking ellen(50% 300%ról), hatékonyabb Mumakil ellen (300% 100%ról), dupla sebzés Aragorn és Eomer ellen
• Faramirnak mosmár van egy tüzet szüntess gombja, íjának alap sebzése nőtt(40 30ról) és gyorsabban tölt újra(1.4s átlagos újratöltés 1.75s helyett)
• Faramir gyorsabban ül lóra(1.2s 2s-ről), sebessége lovon megfelel egy lovagénak
• Boromir 3as szinten kezd, +60% sebzés leadership 4es szinten, Gondor kürtje 5ös szinten, Gondor kapitánya 6os szinten
• Boromir Gondor kürtjének újratöltődése több időt vesz igénybe(1m30s 1m-ről)
• Boromir támadása gyorsabb és visszaütő ereje van (képes hátradobni a nem hős célpontokat)
• Boromir ára emelkedett(1600 1400ról)
• Katonák 120ba kerülnek
• tüzes nyíl, nehéz páncél és forged blades előállítási költsége 600 800ról (360full kováccsal)
• 'Crush revenge' sebzés magasabb a gondori katonáknál(40 20-ról)
• Lovagok élete 10%-al csökkent (215 240ről)
• Gondor íjászai $250be kerülnek, 20%al gyorsabbak, kevesebb command pointsba kerülnek (10 15ről egységenként)
• Gondor íjászainak pierce sebzése nőtt (12 10ről) +12% támadási bónusz orkok ellen
• Rangerek 20 command pointsot foglalnak (15ről) és nagyon ellenállóak pierce sebzésre(35% 100% helyett) és tűzre (10% 100%helyett)
• Rangerek lőtávja nőtt (370 350ről)és gyorstüzelési képességük van,megduplázódik az újratöltés sebessége a második nyíl után. 150% pierce sebzés bónusz trollok és mumak ellen.
• Rangereknek van egy tüzet szüntess gombjuk
• Tower Guard ára emelkedett(500 400ról), 150% sebzés bónusz lovasság ellen és dupla crush-revenge, nem lehet áttrappolni rajtuk ha formacioban vannak
• Tower Guards nehéz páncéllal sérülékenyebb a splash sebzésre (60% 40%ról) és tűzre (10% 0%ról), ellenállóbb a sima pierce sebzésre (10% 20%ról)
• Tower Guards formatios lassulás csökkent(-50% speed from -25%), kisebb páncél(+40% +50%ról)
• Tower Guard feleannyi xp után lép 2es szintre(75 150ről).
• lovagok crush sebzést okoznak (slashről)
• Lovagoknak páncéllal és pajzsal extra ellenállásuk van a varázslatokra (ie.túlélik a World of powert)
• Knight horseshields kutatási költsége és ideje nőtt(1300/45s 1000/30sről)
• Knight Horseshields előállítási költsége nőtt(300 200ról), de növeli az ellenállást crush sebzés ellen (77%/27% 80%/40%ról)
• Trebuchet (gondori catapult) ára csökkent (1000 1200ról)
• Trebuchetek tűz upgrades sebzése(350siege/300fire 300siege/200fireról) és lőtávja nőtt (480 420ról)
• Horseshield kevésbé teszi ellenállóvá a lovagokat a pierce sebzés ellen(25% 20%ról).
• Workshop (catapult gyár) 1500 2000 helyett
• Fali Trebuchet upgradek is olcsóbbak lesznek kovácsműhelytől mint a többi upgrade
• Barrack már 4 katona után szintet lép(400 500ról)
• Upgradelt tornyok nyilának alap sebzése csökkent(90 120ról,)
• Fal élete csökkent(3300 4000ről)
• Numenor fal élete csökkent (4500 5000ről)
• Gondor kapuja ellenállóbb a varázslatra (120% 300%ról)
• Gondor fala xp-t ad ha lerombolják (50, annyit mint a nagy gonosz épületek)
Mordor:
-------
• Darkness +33% sebzés (+50%ról) és +50% páncél
• Witchking kevesebb sebzést ad(+50% +100%ról)
• WitchKing sokkal nagyobb területen ad bónuszt(500 200ról)
• WitchKingnek új páncélja van, jobb a pierce (40% vs 61%) és varázslat sebzés ellen(80% vs 100%), viszont sérülékenyebb a tűzre(80% vs 50%)
• Witchking feleakkora sérülést szenved el néhány hero támadástól- Wounding Arrow, Hawk Strike, Spear Throw
• Gollum új hotkeye van, újrahívható ára nőtt(150 50ről), új páncélja van (melee-ellenálló és +70% sebzés bónusz gyalogság ellen)
• Orcs páncél sérülékenyebb uruk és slash sebésre (150% és 170%, 125%elszenvedett sebzésről)
• Orcs hosszabb támadási idő(1.83 from 1.63s), crush revenge csökkent(13 20ról)
• Orcs 36% a külső eco épületek ellen és tornyok ellen(battletowers, sentry towers, expansion citadels), és 50% sebzés lovasság ellen
• Orc íjászoknak 60 hp-ja lett(50ről), ellenállóbbak a tűzre(50% 100%ról)
• Orcí jászok pontosabban lőnek, pierce sebzés növekedett épületek ellen(150%), tűz sebzés is nőtt(20 15ről), sebzés megfeleződött lovasság ellen
• Orcs és íjászoknak jelentősen kevesebb xp kell h 2-es szintre lépjenek(40 50ről), több életet kapnak kettes szinten (+30 +20ról) és 3as szinten (+25 from +20)
• Haradrim sérülékenyebb a pierce sebzésre(125% 100%ról)
• Haradrim sebzése jobb épületek ellen(180%), áruk emelkedett (240 vs 200)
• Haradrim 33%al kevesebb alap sebzést kaptak egyszerű íjászok ellen (g.archer, yeoman, crossbow, m.archer)
• Soldier of Rhun több időbe kerül építeni(45s 40sről), gyalogság ellen 50% nőtt a sebzésük
• Soldier of Rhun kevesebb crunch(20% 50%ről), pierce (40% 50%ről)és uruk (20% 100%ról) sebzést szenvednek el
• Soldier of Rhun 10% gyorsabb és formacioban is gyorsabb(-30% -40%ről)
• Soldier of Rhun crush-revenge 72 varázslat típusú sebzést okoz- sokkal hatékonyabb nehéz páncél és HS ellen - 60 slash helyett
• Drummer Troll építési idő nőtt(53s 45sről), ára nőtt(1300 1200ről), auranak nagyobb területen van hatása
• Drummer Troll még ellenállóbb tűzre(30% dmg 50%helyett) és sérülékenyebb siege sebzésre (150% 100%ról)
• Mordor Troll van egy tüzet szüntes gombja, farönk(tree) hatóterülete jelentősen emelkedett(50 20ról)
• Nazgul érezhetően ellenállóbb varázslatnak(90% 100%ról)
• Nazgul sokkal több pierce sebzést kap(61% 30%ról), kevesebb fire sebzést(50% 90%ról), így a teljes sebzés fire upgradelt íjászoktól ugyanaz
• Mumakil több pierce sebzést szenved el(65% 50%ról), és kevesebb tűz sebzést(250% 300%ról), total elszenvedett sebzés tűzupgradelt íjászoktól így valamivel kevesebb(eg. 57 60ról fire Elven Warrior esetén)
• Mumakil taposás körzete nőtt(35/25 25/15ről, melső/hátsó láb)
• Mumakil charge kritikus sebzést okoz hősök ellen (1500 vs 50). Standard crush sebzés hero típusú sebzést okoz(100% vs hősök)
• Catapults tűz sebzése mostmár a saját egységeket is sebzi(100% 0%ról)
• zászló előállítása csökkent(450 600ról, teljes furnaceval 270)
• Haradrim Palace nem tud többé zászlót
• Troll cage gyorsabban lép szintet, 1 trollal kevesebb a level 2höz, 1 drummerrel vagy trollal kevesebb a lvl 3hoz
by Antedilvian